THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Horror/black... do tejto pozície sa MORGUL dostal(i) už pred rokmi vydaním temer dokonalého drsného hororového sountracku „The Horror Grandeur“. Po ňom nasledoval mierne experimentálnejší „The Sketch Of A Supposed Murderer“ a po ňom ... dlhoročné ticho. Novinka sa napriek tomu prikradla veľmi nenápadne, ako nôž vraha v potemnelej uličke plnej špiny...
Vražda, perverzné fantázie chladných strojov, deštrukcia strach a špina. To sú pojmy, ktorými vás novinka „All Dead Here“ môže obšťastniť. MORGUL sa prezentujú (prezentuje) aj tentokrát veľmi svojským hudobným stvárnením spomínaných slov – pojmov – predstáv. Možno by bolo namieste očakávanie nejakého moderného elektronického experimentu, no (naštastie), nedeje sa tak. Pripravte sa na poriadne hutný kovový extrém obzvláštnený rozličnými štýlmi a svojským prístupom ku kompozícii. Tento nemôže fungovať bez masívneho zvuku gitár a výraznej basgitarovej podpory a pôsobivej rytmiky (prevažne strednotempej). Pri letmom vypočutí si nahrávky práve tento základ môže pôsobiť veľmi plocho až prízemne. Gitarová zložka nepôsobí veľmi inventívne, skôr je silne naviazaná na rytmiku a zameraná na vytvorenie dostatočne brutálnej zvukovej steny. Vo výsledku to pôsobí síce jednoducho, ale dostatočne účinne. A až nad touto stenou je vystavané to, čo robí tento album zvláštnym a príťažlivým. Táto dimenzia albumu je menej nápadná a je nutné ju odhaľovať postupne. MORGUL sa síce pohrávajú s krvou, ale napriek tomu veľmi rôznorodej chuti. A práve vďaka tomu môžeme v skladbách pocítiť príklon k orientálnej melodike, industriálu, HC, blacku a ďalším štýlom. Dôjde i na množstvo akustických a husľových vyhrávok balansujúcich na pomedzí gotiky, klávesových intermezz, miešania hovoreného slova, viachlasov, efektov a klasického blackového vokálu. Úlohu gitár ako sprievodcov rytmickej sekcie občas sekajú zdatne vystrihnuté sóla, prípadne podarené riffy zaváňajúce až thrashom. Najsilnejšie momenty sa u mňa však zjavujú v atmosférickejších akustických, prípadne industriálnych častiach („Shackled“, „Empty“). Dá sa želať si od albumu ešte niečo viac?
Podľa vyššie napísaného snáď nič, ale predsa... Album môže pripadať veľmi originálny a svieži pre tých, ktorí sa s MORGUL ešte nestretli. Pre znalcov tvorby to už však až také veľké prekvapenie nebude. Nahrávka taktiež nemusí prísť každému zaujímavá. Ja som začínal niekde na priemere a až časom som sa dostal ďalej. Nie každý však tento čas dnes má a taktiež náročnejší poslucháči si ani zďaleka nemusia prísť na svoje.
Vskutku podarený album, ktorý ale nemusí uspokojiť potreby náročnejších poslucháčov. Nadto je však dostatočne pestrý so zaujimavým prístupom ku kompozícii a integráciou množstva rôznych štýlov svojským spôsobom v jeden brutálny celok.
7,5 / 10
Jack D. Ripper
- vokál, gitary, basgitara, klávesy
D. Cupper
- bicie
1. Intro
2. The Mask Of Sanity
3. The Need To Kill
4. All Dead Here
5. Sanctus Perversum
6. Hategrinder
7. Shackled
8. Empty
9. Outro
All Dead Here (2005)
Sketch Of Supposed Murderer (2001)
The Horror Grandeur (2000)
Parody Of The Mass (1998)
Lost In Shadows Grey (EP) (1997)
From The Dark Streams Of Night (demo) (1995)
In Gowns Flowing Wide (demo) (1995)
Vydáno: 2005
Vydavatel: Season Of Mist
Stopáž: 37:40
Nechápu že sem tuto skupinu nikdy nezan protože se mě opravdu zamlouvá. Slušnej Black Hlavně poslední skladba Empty no to je sakra skvělí
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.